Tema Saker; Saker att fundera på



Under tiden som vi har skrivit här på youthhood-bloggen (lite kortare tid för mig och Anna) har vi haft många olika teman om saker. Saker som ser ut på olika specifika sätt, saker som man kan göra olika komplicerade saker med och nu till slut helt enkelt bara saker. För det är vad vår arbetsplats innehåller, saker, prylar och grejer. 
 

Här har vi till exempel en galvanometer. Den används vid försök angående induktionselektricitet, eller användes är mer rätt uttryckt. Den tillverkades 1920 och har sedan hamnat här. Här på en hylla med anda intressanta saker. När jag såg den här var jag helt säker på att det var en våg, men det var fel och det fanns en annan historia. Den här har nämligen kanske satts ihop på en skola.

På hyllan bredvid försökte jag och min kollega Max lista ut vad det var för glödlampsformade saker med tillkopplade rör var för någonting, och så är det alltid! Alltid finns det någonting att utforska bland alla dessa roliga, uppfinningsrika, gömda eller uppvisade saker. Hur många prylar vi än har visat er hittills kommer de knappast att ta slut, det finns alltid någonting att fundera över.

Det är helt enkelt tur att det finns så mycket saker, de tar aldrig slut och det kommer alltid finnas någon som vill fundera över deras historia.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: