Tema Vårkänslor: "Grillos!"



Det droppar lite från taken, det är massor av grus på trottoarerna, och vips börjar det titta fram en krokus i någon bortglömd rabatt. Alla är lite gladare och det är inte mörkt när vi går till Raspen på onsdagarna längre!

Våren är här nu, och fy vad bra det känns. Alla dessa månader av snö, kyla, mörker och ledsna miner kan äntligen ersättas med för tunna jackor, balkong-solning och allmän sollycka.

När våren kommer har nog de flesta små traditioner som man gör. Borstar av cykeln, köper nya skor, tar en vårpromenad eller varför inte bara göra ett traditionellt vårskri?

Jag och mina vänner startade upp en ny vårtradition förra året. Vi hade en spontan, iskall grillkväll ute i min trädgård! Grillning är ett rätt schysst vårtecken, det finns alltid några som hastar ut med grillen alldeles för tidigt, trots att det är för kallt och blåser för mycket.

Så nu när våren är här tycker jag att alla ska gå ut och grilla, och frysa och ha roligt med de man tycker om! Om jag kunde skulle jag använda den här fina grillvanten, visst är den cool?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: