Tema vårkänslor: "Musik"



Blommor som ser ut att slå ut för tidigt, en brungrön sörja på marken som sticker fram under snön och människor som vi, som inte förstår att det ännu är lite för kallt för att sitta ute men gör det ändå. Det är mina första vårkänslor för mig, att kunna sitta i en sol som värmer, med långkalsonger på och självklart musik i öronen.

Personligen har jag en förkärlek för så kallad instrumental musik, inte klassisk utan helt enkelt otroligt smart musik. I den ingår ibland stråkinstrument ibland men även mycket annat som är mer tekniskt. Det här minimala instrumentet är en så kallad kvartfiol, en träfiol för barn. Det finns till och med ett snöre som man knyter runt kroppen för att inte det ej färdigvuxna, lite klumpiga barnet ska tappa den känsliga fiolen i marken.

Vi har alla hunnit klaga på vintern så här års, på snön, på isen och självklart på kylan. Därför framkallar vi vårkänslor så fort vi kan. Det är inte alls konstigt, man letar efter tecken på att det finns ett slut. Det gör att alla våra vårkänslor blir individuella och för mig är det verkligen att känna lite värme även fast man är utomhus och sen så klart musiken.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: