I min garderob: "Onödiga köp"



För cirka ett år sedan fick jag för mig att köpa en hatt. Jag hade aldrig tidigare ägt en hatt och tänkte att det skulle vara roligt att ha en. Nu, ett år senare ligger hatten längst in i min garderob, helt oanvänd. Jag var nog ingen hatt-människa i alla fall.

Men det är inte bara den där hatten som jag köpt och aldrig mer använt, utan det finns ytterligare några klädesplagg längst in i garderoben som väntar på att få se dagens ljus. Man borde verkligen inte köpa något om man inte är helt säker på att man vill ha det.

Hatten på bilden är en svart chapeau-claque, även kallat cylinderhatt av sidenrips. Den är kantad med svart sidenripsband. Cylinderhattar användes främst under 1800-talet och tidigt 1900-tal.


Postat av: Ester

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du ork så slå även ett öga på min :).

2011-05-07 @ 00:16:55
URL: http://smsalåna.nu

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: