Ljus i mörkret: När det mörknar så ljusnar det



Nu har det redan börjat bli mörkt väldigt tidigt på dagen och väldigt ljust sent på dagen. Den tiden då man tänder mycket ljus och lindar in sig i filtar.

Den här årstiden är den bästa. Även fast det blir mörkt så finns det så mycket saker som är roliga, så mycket ljus i den mörka vintern! Känslan när man ser snön falla för första gången är obeskrivlig, när man ser ut genom fönstret och ser små, vita prickar falla ner från himlen. Vintern är inte bara min favoritårstid för att man kan tända ljus och mysa in sig i filtar, det är den tiden då flest människor i min familj fyller år, inklusive mig själv.

Eftersom julafton är på vintern så man måste ju bara älska den här årstiden. Det handlar absolut inte om presenterna som man får, utan om maten och fikat! Jag älskar maten och fikat som man får! Först på min födelsedag så får jag välja vilken mat som ska ätas den dagen. Sen blir det kalasfika. Sen fyller min syster år och efter det min mamma, sen är det julafton, kort efter det så är det nyår och då är det min bonuspappas födelsedag! Så ni kanske förstår varför jag älskar vintern så mycket som jag gör, på grund av maten!
 
Det var därför jag tyckte att det var passande att ta denna oljemålning av en skål med frukt i, för jag tycker att bilden symboliserar mat på en fint sätt, istället för att ta t.ex. en bild på en gris. Denna fina oljemålning målades av en man som hette Tor Bjurström.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: