Skräck: 100 år och inget att berätta?



Jag har aldrig gillat skräck och tycker det är obehagligt att gå själv på kvällen om det är mörkt. Skulle nog kunna kalla mig själv lite feg, håller mig till komedier och ljusa promenader istället.

Till veckans tema, skräck, har jag valt den här kistan som jag tycker ser lite läskig ut och jag tänker på skräck när jag ser den, vilket jag grundar på de få skräck scener jag har sett i mitt liv. Kistan är från 1916 och är nästan 100 år gammal, för att vara så gammal tycker jag den är fin och välskött. Jag undrar vad den har använts till – att lägga saker, människor (som i filmer…) eller kanske något helt annat i? Har den gått i arv i en familj?

Jag tycker det är spännande med gamla saker eftersom att det finns en historia, kortare eller längre, om allt. Dock gav den här kistan mig mest frågor då det inte fanns mycket fakta om den.

Jag gillar kistan även fast den ger mig ett intryck av skräck och gav mig frågor jag inte kan få svar på.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: