Tema skönhet: "stor hatt"

Skönhet kan vara många saker, vackra saker, vackra människor, men också insidan kan vara något vackert. Det är enklast att se skönheten som nånting ytligt, något man kan se och ta på.

Min bild av skönhet förr är stort hår, stora klänningar, mycket smink, stora hattar mm. I princip: Ju större desto bättre. Jag känner att i nutiden så är "ju större desto bättre" fortfarande något man strävar efter att uppnå, ju mer man har desto nöjdare är man.

Denna svarta sammetshatt från 1900-talet är ett jättebra exempel på vad jag menar med en "stor hatt". Först och främst måste jag säga att jag tycker verkligen att hatten är fin, den har många vackra små och stora detaljer. Jag tycker att det är detaljerna som gör något eller någon till en skönhet.

En detalj som jag är väldigt förvånad över är de två strutsfjädrarna som ligger runt hatten och att hatten är handsydd.

Men nu återgår vi till vad jag menar med en "stor hatt". När det är väldigt, väldigt mycket saker som sitter på en liten eller en lite större hatt så är det en "stor hatt". Den här hatten har strutsfjädrar,två buketter av penséer och en svart sammetsros. För vissa kan detta anses som något självklart, att en hatt ska ha så mycket utsmyckningar, men för mig duger en vanlig hatt utan nånting på.

För mig är skönhet något enkelt, men smaken är ju som baken... delad!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: