Detta vill jag ha i mitt påskägg: En kunglig present




I hyllan från Papegojklubben hittade jag denna fina miniatyr av Hertig Karl IX som ett barn har snickrat ihop under 1990-talet. Papegojklubben bestod av en grupp barn som pysslade och äventyrade tillsammans, just denna skapades till Hertig Karls födelsedag vilken infaller 4 oktober.

Miniatyren är gjord i ritpapper och målad med vanliga kritor på ett mycket detaljerat sätt, Hertig Karl sitter dessutom fast på en pappersplatta som gör att han kan stå upp.

Jag gillar verkligen saker som barn skapat, de brukar skapa med sådan inlevelse och känsla, därför är det just detta som jag skulle vilja hitta i mitt påskägg, jag menar vem har inte någon gång önskat sig en miniatyr utav en kunglighet? Dessutom har just denna kung Karl IX en alldeles förträfflig frisyr, men den ska jag prata mer om en annan gång.

Ha en kunglig påsk!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: