Pest eller kolera: den (superduper) snälla varianten.




Om du fick välja mellan…

70-tals klänningen:
denna ärmlösa klänning är stickad i vitt och rosa med tre vita knappar fram. Den användes av Maj-Britt då hon jobbade i Oxelösund inom kommunen och ”fick inte ha långbyxor på jobbet”. Den är antagligen köpt på Wilsons i Nyköping eller Dahlins damekipering i Oxelösund, vilket var Maj-Britts favorit affärer. Klänningen är ifrån 70-talet.

fulsnygga hatten:
den här hatten är gjord av strån och fodrad med vitt siden, på hatten finns även blommor av tyg i olika färger. Hatten ägdes av Ann-Marie de Dardel som 1928 föddes i Stockholm dock har hon själv aldrig använt den. 1967 skrev Ann-Marie ett brev ”härmed översändes 3 nycklar som tillhör koffertarna” och i en av dessa koffertar låg hatten som Ann-Marie även nämner i brevet, ”damerna som använde dessa kläder var födda 1834, 1863 resp. 1886”.

… så om du fick välja – den chockrosa, men charmiga, klänningen eller den fulsnygga hatten som kan vara runt 150 år gammal?


Då det har var mitt sista inlägg tänkte jag passa på att tacka för min tid. Det har varit roligt och lärorikt. Nu ser jag fram emot att läsa de nyas inlägg.
Ha det bra allihopa! /Jennie




Postat av: Rebecca

Rosa <3

2012-04-06 @ 14:53:18

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: