Tema kärlek: kärlek till mat



Kärlek.

Jag känner kärlek till så mycket. Min familj, mina kompisar och pojkvän, sommaren, havet, böcker, filmer, musik mm mm.

Men den kärlek jag tänkte fokusera på i det här inlägget är kärleken till maten.

Jag har så länge jag kan komma ihåg alltid gillat mat.

Potatis mosat med smör som första riktiga mat, mums!

På dagis påskbord frågade jag som 3-åring om det inte bjöds på lax, mat-snobbigt värre.

Sen har det bara fortsatt, största portionerna i matsalen, allt var gott!

Jag älskar att laga mat själv och sedan ett år tillbaks har jag matbloggat lite.

 

Mat är så bra!

Det finns så mycket att välja mellan, så mycket gott!

Något av det bästa med att resa tycker jag är maten, det är ju typ halva nöjet.

Att verkligen sukta efter en maträtt och sedan laga den är underbart!

Att när man är riktigt, riktigt hungrig få äta är ju fantastiskt!

 

Jag ser framför mig hur Majlis Hellberg någon gång 1970 hällde upp en skål av Yoggis jordgubbsyoghurt, toppade med lite bär och satte sig på verandan för att bara njuta. En perfekt frukost som känns ganska svårslagen. Yoghurt, bär och sol!

Sen återanvändes burken i hushållet och hamnade tillslut i museets samlingar.

 

Massor av kärlek ger jag till maten!

Puss <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: