Det här påminner mig om...: Min syster

 

Min syster är två år yngre än mig, och väldigt lik mig på väldigt många plan. Vissa människor kan inte se skillnad på oss och andra ser inte att vi är släkt. Vi pratar väldigt lika, och på samma sätt. Det är nog den likheten jag tycker syns, eller ja, hörs, mest. 

 

En sak som skiljer oss åt är hur vi hanterar pengar. Hon slösar gärna medan jag sparar, så gott jag kan. Hon har väldigt svårt att hålla i pengarna och trots att hon precis kan ha köpt ett par skor, så råkar hon hitta ett par ännu snyggare, och måste köpa de med. När jag såg dessa svarta skinnkängor i magasinet från 1990-talet fick de mig direkt att tänka på henne, och på just detta.

 

För en månad sedan köpte hon äntligen en vinterjacka hon suktat efter, och en vecka senare hittade hon en hon tyckte om ännu mer. De är hur lika som helst och enda skillnaden är luvan och ett skärp på den nya. Så nu hänger det två i princip likadana vinterjackor i hallen, som tillhör min shopaholic till syster.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: