Det påminner mig om...: Pappa

 

Vikingamodell
en segelbåt med ställ, av Blomberg och av Blomgren utformad
tjusig, eller hur?

Självklart att jag stoltserar med ett skepp då jag talar om min far.
Han talar nämligen om båtar som andra talar om forna förhållanden.
Han minns hur de träffades
den första färden och hur samarbetet fungerade.
Kommunikationen mellan vågor och köl sker via en medlare, den platsen tar gärna min far.

När pappa går in i intressen glöder han, han sprakar inför ämnet, lågor börjar synas.
Likt Fågel Felix brinner han till slut upp
svalnar av och föds i askan av det gamla
till ett nytt intresse som skapar glöd lågor och en sluten cirkel.
Men båtarna är det som återkommer, den glöden sitter i hans hjärta.

 

Postat av: [email protected]

Så himla himla himla fint Becci! <3<3<3

2012-12-03 @ 14:24:47

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: