Kafélektyr: Chipsdags

 
 

Jag valde att ta en artikel ur tidningen BILD journalen från 15 maj 1968. Tidningen kostade 2 svenska kronor.
Jag rekommenderar detta magasin som perfekt kafélektyr till kaffe och grodbakelse (som jag valde vid vår mysiga fika) Det är en ungdomlig tidning och jag vädrar fräschör mellan bladen.

Jag fastnade för det färgglada uppslaget med reklam för Estrella chips.
Det jag reagerade på är hur chipsens roll i helgmyset inte har ändrats på nästan 45 år.
Chips är fortfarande något ungdomligt och gott, tillverkas fortfarande av Estrella och käkas fortfarande på lördagskvällen.
Reklamen, reportaget eller vad man ska kalla det ger en del handfasta tips för hur man på bästa sätt fixar ”Party Tajm” som de så fräckt kallar det.

Detta är mina favoriter:

”Enkelt party i stugan. Flammande brasa i öppen spis. Chips, dip och några 4-pack Coke. Och ingen disk…bara kul.”
Ordna TV-party. När det kommer trevliga gäster och bra program på samma gång. Men obs! tugga lätt. Estrella är så gott att det hörs.”
”Kostymparty…toppen! Klä ut sig och bli nån annan. Gissa vem man dansar med. Pusta ut med chips, dip och iskall Coca-Cola”

Hoppas att ni liksom läsarna till BILD journalen fick lite inspiration tills nästa fredagsmys.

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: