fotografi: Spola tillbaka tiden och ta mig dit!




När jag såg denna bild fastnade jag för den direkt. Jag älskar hur bilden är tagen och kompositionen är verkligen jättesnyggt utvald av fotografen. Jag tycker den på något sätt blir levande och man ser nästan rörelserna både elefanterna och människorna tar i bilden.

Dessa gator är de jag brukar knalla omkring på om dagarna och en gång i tiden har det gått runt gigantiska elefanter där. Hur galet är egentligen inte det? Det är inte något jag hade gissat på i första taget...

Bilderna knäpptes av Olle Hagelroth år 1962 när elefanterna tågar in i Nyköping från att förmodligen har gästat på en cirkus, och jag skulle verkligen vilja vara Olle i den stunden bilderna togs. Jag, som älskar fotografering, skulle tycka det vore hur häftigt som helst att fota dessa djur i olika vinklar, framförallt i lilla Nyköping. Jag skulle gärna byta plats med Olle om jag fick chansen att spola tillbaka tiden några år.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: