Mitt blandband: en liten härlig kompott



Att sätta ihop ett blandband är inte så lätt som man kan tro. För det första måste man välja ut låtarna, vilket kan vara lite svårt när man som jag har tillräckligt med musik på datorn för att kunna underhålla mig två veckor i sträck eller har hela spotify till mitt förfogande. Sen gäller det ju också att placera låtarna i rätt ordning så att det flyter på fint. Ett perfekt komponerat blandband är något av det bästa som finns tror jag.

Den lilla mixen jag ger er nu fina Youthhood-läsare, är antagligen inte det finaste blandbandet ni hört, eller det mest dansanta, eller det mest genomtänkta för den delen. Men det är en liten härlig kompott av några av mina favorit band och artister.

Så varsågod, här har du nyckeln in till en bit av mitt musikintresse. 

Linas blandband Youthhood (Spotify-länk)

Death
- White Lies

Sukie In The Graveyard
- Belle & Sebastian

D.2. Boyfriend
- The Moldy Peaches

Give It All Back
- Noah And The Whale

Blue Lips
- Regina Spektor

Cape Cod Kwassa Kwassa
- Vampire Weekend

Norgaard
- The Vaccines

The Lion’s Roar
- First Aid Kit

I Feel It All
- Feist

Down By The Water
- The Drums

Michicant
- Bon Iver

I Woke Up With This Song In My Head
- Bright Eyes

Do You Want To
- Franz Ferdinand

Ramlar
- Håkan Hellström

Bermondsey Street
- Patrick Wolf

Death On The Stairs
- The Libertines

Dansa, fastän
- Säkert

I Wish I Knew How It Would Feel To Bee Free
- Nina Simone

Wake Up
- Arcade Fire

(Nycklarna är borttappade och inlämnade till polisen i Eskilstuna 1987. Sparade i en liten låda på museet finns de nu, alla de nycklar som har kunnat öppna människors bilar, sommarstugor, hus, båtskjul, badhusskåp, och kanske en och annan cykel.)


 



Postat av: Karin

Åh, när Säkert spelar Dansa fastän är det svårt att sitta still! Jag såg henne i senast i Uppsala, hon är så bra, en riktig förebild!



Och Håkans Ramlar.. Den kom i samband med min student, en härlig tid.. Student år 2000, det va något stort. Då var man odödlig, ramlade runt och hade hela livet framför sig..

2012-02-06 @ 09:02:54

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: