Om jag fick bestämma: chockrosa och knallgult




När det gäller kläder är jag väldigt ”feg”. Jag bär oftast svart och vitt. Jag trivs i det, men kan ibland känna mig väldigt tråkig. Om jag fick bestämma skulle jag därför införa en ”klä-dig-färgglatt-dag”!

Om alla skulle klä sig färgglatt skulle jag inte känna mig uttittad för att ha lite färg på mig. 2012 ska man ha mycket färger matchande men opassande starka färger, enligt tidningar och reklamer. Men känner man sig bekväm i chockrosa byxor tillsammans med knallgul skjorta medan andra klär sig i svart och vitt? Jag skulle i alla fall känna mig felplacerad och uttittad. Därför skulle denna dag vara perfekt! Om alla går crazy och klär sig i starka färger skulle nog ingen känna sig utanför.

Anne-Marie de Dardel skänkte denna härligt gröna klänning och de guldiga skorna till Sörmlands museum 1968, och jag hoppas att hon använde både skorna och klänningen utan att känna sig uttittad. Kanske tillsammans, kanske inte.

(Om jag fick bestämma skulle det även vara fred och ingen svält på jorden)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: