Om jag fick bestämma: göra onyttigt nyttigt!




Jag är väldigt bestämd av mig, och jag brukar lyckas intala mig själv löften som jag faktiskt kan hålla om jag verkligen bestämmer mig för det. Sedan året 2012 började har jag bestämt mig för att börja träna, och det löftet har jag lyckats hålla. Jag tränar tre eller fyra gånger i veckan för att jag behöver samt för att jag vet att min kropp mår bra av det.

Något som jag samtidigt försöker lova mig själv, men inte riktigt lyckas hålla, är det här med självkontroll angående sötsaker och onyttigheter. Jag älskar choklad, chips och godis. Fett och sött är ju alltid gott och jag tror inte jag är ensam om att inte kunna motstå detta alla gånger. Bra träning plus sötsaker gör ju bara att man hela tiden ligger på noll, och jag vill ner på minus även då jag är världens choklad- och godisälskare.

Så eftersom jag inte alls kan hålla mig till frukt och grönsaker sju gånger i veckan, önskar jag att alla sötsaker och all god mat med lite extra mycket fett och alla onyttigheter över huvud taget var nyttiga. Om jag fick bestämma skulle jag göra onyttigt nyttigt.

Tyckte därför att denna plansch gjord i hårdpapp under 1960-talet och föreställer olika typer av födoämnen passade bra till veckans tema. Den användes som pedagogiskt hjälpmedel och klassificeras som ”Skolväsen”.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: