Om pappa Jonas får välja: Stämpeluret




Veckan då man fick ta med sig en vän eller familjemedlem tog jag med mig min pappa. Han blev lite förvånad när det visade sig att han skulle få välja ett föremål, för jag hade visst glömt att säga det innan. Men när vi väl började promenera omkring gick det snabbt att hitta något.

När vi gick förbi föremålet som är på bilden stannade pappa upp, för här fanns något han kände igen. Manicken är ett gammalt stämpelur som tidigare varit i bruk vid Sörmlands museum av alla ställen. Just den här modellen utav stämpelur var vanlig och fanns vid pappas allra första jobb på Scania i Södertälje. Jag kan tänka mig minnena som kom tillbaka och jag tycker det var ett alldeles utmärkt val av föremål.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: