Tema sport: Tummen upp för konditionsträning



Jag skulle inte säga att jag är särskilt sportig av mig. Jag har aldrig tidigare tränat eller spelat någon sport på grund av att jag tycker det är kul eller intressant. Nu på senare tid har jag däremot fått upp ett intresse, på grund av att jag vet att min kropp mår bra av att träna.

Denna trehjuling i järn som tillverkades i slutet av 1800-talet tänkte jag låta stå för det träningssätt jag tycker gynnar mig bäst. Nämligen konditionsträning och däribland spinning, löpning och simning. Spinning går ju ut på att cykla och därmed träna lår och rumpa samtidigt som du får bättre kondition, och det är något jag trivs jättebra med. Lika så när det gäller löpning och simning. Jag tycker om att gå/powerwalka/jogga/springa då jag tränar hela kroppen lite mer, och ännu mer när jag simmar. Det bästa med dessa tre träningssätt är att jag kan anpassa min träning efter när jag har tid, lust och ork – samtidigt som jag får upp min kondition och håller mig i form.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: