Därför pluggar jag: För att se världen



Det som gör mig motiverad i skolan är mina framtidsdrömmar. När jag är pensionär och mina barnbarn hälsar på mig vill jag berätta för dem vad jag har upplevt, vilka länder jag varit i och vad jag har lärt mig. Därför ska jag gå ut gymnasiet, åka som aupair till USA, resa, plugga, skaffa grymt jobb, bli rik och resa ännu mer.

Jordgloben är från 1779 och jag har valt den för att:
1. Den är fin! I framtiden skulle den gärna få pryda mitt hem.
2. Jag vill resa. Till alla världsdelar, uppleva andras vardag och lära mig nya saker.

Jag har alltid tyckt att skolan har varit ok, ibland roligare och ibland tråkigare. När jag nu endast har halva min gymnasiegång kvar är jag taggad på att ge järnet för att få de betyg jag vill ha, för att sedan resa, plugga vidare osv.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: