Mitt blandband: Så mycket mer än bara musik




Musik för mig är något större än en melodi med en bra text till. Musiken hjälper mig att skapa magi med min pensel. När jag hör min absoluta favoritlåt vill jag inget hellre än att hoppa omkring, studsa upp och ner, helt enkelt bara vara glad. När man lyssnar på sitt perfekta blandband, med alla sina favoritlåtar får man en väldigt speciell känsla. Man känner basen i bröstet som dunkar, man känner lycka.

Med den lycka som skapas inombords flyger fantasin iväg och jag ser bilder framför mig. Bilder av saker som jag vill måla, uttrycka mina känslor på pappret så att jag en annan dag kan titta på bilden och tänka tillbaks till den dagen då jag var så lycklig. Liksom en magiker som med sin höga, siden hatt drar upp en kanin, så flyger min pensel över pappret. Det finns inga gränser för fantasin när man har en bra inspiration, sitt perfekta blandband.

Jag gillar låtar som har lite "beat" i sig, lite "umpf" så att säga. När man vrider upp volymen och ökar basen så ska man känna i hela kroppen att ”det här gör mig glad, nu vill jag upp och studsa”! Men ibland vill man inte vara glad utan bara låta sig själv vara ledsen. Även då kan musik vara till hjälp och ge något riktigt skönt att lyssna på.


För mig är mina känslor en inspirationskälla och musiken förstärker känslorna, resultatet: en väldigt snygg "teckning". En anledning till att jag valde denna "trollkarls-hatt" från 1800-talet var för att den symboliserar magi på ett klassiskt sätt. Och för att göra detta inlägg extra speciellt kommer jag att lägga upp en bild som jag själv ritat, på min målar/rit-blogg, som är inspirerat av detta inlägg.

Några låtar som jag inspireras av:
Robyn - Hang with me
Florence + The Machine - Shake It Out
Leddra Chapman - Summer song
One Republic - Good life


Namnet på min blogg: http://ffridaericsson.bloggplatsen.se/


Postat av: Anonym

Robyn's Hang with me känns som riktig sommar 2010! Ljummen natt, på väg hem från en rolig utekväll. Låten sitter i tills man somnar.

2012-02-06 @ 08:49:29

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: