Om jag fick en miljon: Den lömska enarmade banditen.




Hur många stackars lycksökande människor har inte suttit framför en sådan, med den kittlande känslan av att ”nästa gång kanske jag vinner”. Och när den än en gång stannar på 2 citroner och 1 apelsin, så sjunker hjärtat långsamt i bröstkorgen. Men ändå stoppas ännu ett mynt in och hoppet tar inte slut för ”Snart är det jag.. jag känner det! Snart har jag miljoner”

Det är så lätt att bygga upp ett hopp och förväntningar av alla möjligheter att vinna pengar, som enarmade banditer och trisslotter. Jag har många gånger börjat skrapa en trisslott med den där lilla nervösa klumpen i magen, för man kan ju faktiskt vinna pengar. Trots att den där sista summan sällan är miljonen utan den enda femtiolappen, så finns det tillfällen då turen är med alla.

Den underbara känslan att vinna.  Bara tanken att få vinna en hel miljon är helt uppjagande och jag kan börja måla upp bilder om vad jag skulle vilja göra och köpa med så mycket pengar.  Dator, tv, skidor, resor! 

Men… trots dagens tema så känner jag mig mer inspirerad av de stackare som försöker så hårt men aldrig någonsin vinner. Nämligen; Användarna av den enarmade banditen på bilden ovan. Den omhändertogs av polisen från en klubb i Eskilstuna, och hur många som än känt den kittlande känslan framför denna har gjort det helt förgäves. Den är nämligen illegalt riggad och inga vinster delas ut. 

Vi får bara hoppas att de inte spenderat alltför mycket tid och lyckokyssta mynt på denna lilla bandit.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: