Om jag fick en miljon: Resa i pengar




Det finns nog en miljoner saker jag skulle göra om jag fick en miljon. Jag skulle självklart köpa allt jag önskar mig, och prioritet nummer ett skulle vara att förnya min kamerautrustning. Jag skulle skämma bort nära och kära, renovera om i mitt rum, kanske köpa egen lägenhet till och med, och fram för allt skulle jag resa.

Jag har aldrig varit ”utomlands”, men det finns så himla många delar av världen jag skulle vilja se. Jag skulle vilja åka till bland annat Australien, Paris, Tokyo och USA. Jag vill upptäcka världen och andra matkulturer och fylla mina minneskort med exotiska, varma och härliga bilder.

Jag tänkte att min nya kamerautrustning, min nya bikini och alla mina nya kläder (jag lär köpa en del av den där miljonen) skulle kunna ligga i några väskor liknande dessa på min färd genom världen. Den bruna resväska tillverkades under 1940-talet och köptes i en väskaffär i Finland och den grårandiga resväskan är köpt under 1960-talet av familjen Palmberg.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: