Drömhem: Ett hus redan byggt i fantasin




Jag har hela tiden så mycket tankar om hur jag vill ha det i mitt hem när jag flyttar hemifrån. Skulle sitta fint med att bygga huset helt själv (eller kanske peka ut hur jag vill ha allting så kan några byggare får spika och såga) för att få det exakt som jag vill ha det. Jag vill bo i stan, men på ett ställe som är lite avlägset, så man får egentid men samtidigt har gångavstånd till allting man behöver. Och säkert som många andra så vill jag ha det vitt. Stort, stilrent och snyggt. Och vitt. Jag vill att köket ska gå i mörkt trä men vita väggar och mörkt kakel och jag vill ha ett ljust vardagsrum med gråa och svarta detaljer. Jag vill ha ett stort sovrum med en snygg fondvägg i någon klar färg och att resten av detaljerna i rummet ska gå i samma färg. Och här känner jag att jag ska stoppa mig själv lite nu, annars kommer det här inlägget bli en bok.

Med andra ord, så finns det så mycket jag vill göra och så mycket jag vill ha. Och jag vet att mitt framtida hus antagligen inte kommer att ha hälften av alla de saker jag vill ha. Men det är ändå helt okej. Detta är mitt drömhem.

Varje gång jag går förbi denna soffa i föremålsarkivet så fastnar jag alltid med blicken på den. Jag tycker den är så himla snygg och jag skulle gärna pynta mitt hus med den någonstans. Soffan är klädd med randigt tyg i rosa, guld och vitt och satt säkert fint i någons hus under 1800-talet.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: