Fråga doktorn: Graviditets komplikationer

Våra bloggarna har denna vecka reflekterat över fenomenet "fråga doktorn" som är ett vanligt förekommande tema i såväl tv som tidningar och radio. Vad har magasinet för spännande åkommor egentligen? Denna vecka har fantasin (och ironin) fått flöda fritt i Youthhood. Läs med en nypa salt :)







Hej doktorn.
Jag var med om en ganska underlig händelse härom veckan. Jag nämligen födde barn. Graviditeten har inte varit svår och jag hade inte svårt att föda, men det känns som att det skedde några komplikationer. Jag fotade min dotter ifall du kan säga något utifrån bilden, och för lite närmare beskrivning så är hennes huvud av plast och hennes kropp är av mollskinn och liksom.. stoppad med vadd. Hennes fingrar och tår ser även fastsydda ut. Jag hittar ingen bra förklaring till denna händelse, så doktorn, vad har egentligen hänt?

Med vänlig hälsning en väldigt fundersam nybliven "plast”mamma.

 

(Barnet/dockan tillhör Sörmlands museums samling ”Vårdskolan”)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: