Sommarjobb: Press, önskan, stress




Nu till sommaren söker jag mitt första sommarjobb. Alla känner nog till pressen, man måste skaffa ett sommarjobb annars får man inga pengar och då kan man inte göra något annat än att stanna hemma hela tiden. Pressen behöver inte komma från oron att inte ha pengar, utan det kan även vara föräldrar eller kompisar som pressar. Man vill inte göra någon besviken och man vill kunna följa med på alla aktiviteter som ens kompisar planerar. Man måste även vara ute i god tid när man söker sommarjobb, annars slutar det med att det inte "finns" några jobb kvar i den här lilla staden.

Alla har vi en önskan om ett jobb, där vi verkligen skulle vilja arbeta. Vanligtvis så tror jag att det är på olika mataffärer man vill arbeta, eller på ett café. Jag är inget undantag. Jag skulle verkligen vilja arbeta på ett café där jag får träffa människor, servera kaffe i små, söta koppar. Sådana koppar som ser ut som den på bilden! Servisen är tillverkad av Bavaria. Några bra anledningar till varför det är så bra att arbeta på ett café är: Det luktar alltid gott (bakverk!), man är omringad av godsaker, man träffar nya människor och det är helt allmänt trevligt!

Arbetsgivarna bestämmer vilka det är som får arbeta i sommar under april/maj. Har man inte hört något i maj så känner man nog sig körd. Det enda man kan göra då (för att få situationen att ljusna lite) är att gå ut och söka ännu fler jobb. Därav stressen, man vet inte om man får jobbet eller inte förrän det är försent. Jag önskar bara att jag kan få jobba i ett café med söta små serviser och goda bakverk! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: