Övernaturligt: Paranormalt – Energi från andra sidan




En okänd man.

Okänt datum.

Han är svartvit.

Kanske arbetade han bakom disken på försäkringskassan under 70-talet?

Eller beklädde han en vägg?

Och sedan råkade hamna i Försäkringskassans samling, inom Hälso- och sjukvård här på museet.

Eller strök han omkring likt en vålnad i korridorerna?

 

Vem han nu än är, så får jag känslan av att han är något annat än levande på detta foto.

 

När jag tänker på paranormalt så tänker jag främst på kvarlevor av döda.

Jag tänker på människor som får kontakt eller märker av aktivitet från avlidna.

Något som för oss är övernaturligt.

 

Jag vill tro på att det övernaturliga existerar.

Tänk tanken att det finns ett sådant fenomen i världen.

 

Och om det faktiskt har inträffat, att människor har sett eller känt ”paranormal aktivitet”, så är den stora frågan; Hur är det möjligt?

 

Jag känner lite såhär;

Att om människor kan ”bevaras” efter döden, så måste de bevaras i form av energi. Och vad vet vi egentligen om energi?

När radiovågor upptäcktes var det nästan som magi. Så skulle det inte finnas någon oupptäckt typ av liknande vågor i luften/atmosfären som kunde lagra energi från människors liv? Någon mellanvärld som ”sparar” allting, som gör det möjligt att ta kontakt efter döden. Vi vet ju ingenting om det. Och det må låta väldigt flummigt och märkligt, men någonstans vill jag tro på det.

 

Paranormalitet.

Det är så spännande.

Det som inte följer vardagsmönstret, det som människor ryser för, skakar på huvudet åt, får kalla kårar i nacken av. Det som ingen kan förklara.

Jag har själv inte upplevt någonting.

Men jag kan grotta ner mig i timmar i andra människors historier och upplevelser.

 

Det är sånt som ger mig livsglöd,

Livets mysterier.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: