Tema mat: Chips i korg



Jag har gått och blivit så himla kräsen när det gäller mat. Kan numera inte förstå mig på folk som ”älskar mat” och ”alltid är hungriga” och ”kan äta hur mycket som helst”. Mackor med smör, skinka, ost, paprika och tomat eller stora frukostar med tre mackor, fil och flingor samt ett stort glas juice. USCH. ”Vad är det för fel på er??” känner jag mest, men egentligen är det väl mig det är fel på. Jag var inte sådan förut och önskar verkligen jag tyckte om normal mat och inte var så himla kräsen.

Däremot finns det ju maträtter jag gillar, och en stor favorit är tacos, vilket jag antar att jag inte är ensam om. Det roliga med tacos är att verkligen alla äter på olika sätt. Jag lägger köttfärs + grönsaker på mjukt bröd och när de ligger i magen brukar jag blanda ihop köttfärs, grönsaker och tacochips. Sådana chips brukar vi lägga i en korg liknande denna. Denna är gjord i vidjor och antar att vår hemma är gjord i samma material. Tycker dessa korgar ser så mysiga ut och vill ha en massa sådana i min lägenhet i olika former!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: