Så här känner jag just nu: Mysigt, eller?

 

Usch och fy och tvi och blä.

 

Det är egentligen det enda sättet som jag kan uttrycka mina känslor just nu, med dessa fyra ynkliga ord. För det är precis så jag känner. Jag känner mig begravd i saker som behöver göras (ärligt talat borde jag inte ens skriva detta inlägg vid denna precisa tidpunkt) och jag har helt enkelt inte energin till att göra allt.

 

Jag vill ha höstlov.

 

Idag (läs: för ett par veckor sedan) i skolan gick vi igenom hur vår matspjälkning fungerar. Vi ritade åh så vackra människor i våra böcker och fascinerades över köttbullens långa resa till ändtarmen. Vår lärare nämnde då lite tafatt i slutet av lektionen att om vi hade tur skulle vi få dissekera lamm efter lovet.

 

”Vad mysigt att få gräva runt med någon sorts kniv i ett lamms mage” tänkte jag inte då.

 

Det är väl lite mina känslor till det som speglas i mitt val av föremål för detta tema. För en likartad skolplansch som denna från Västra skolan skulle mycket väl kunna hänga över mig om några veckor när jag står där och dissekerar. Mysigt. Jag slipper i alla fall att blåsa in luft i lammets lungor, det fick frivilliga göra i högstadiet – minns att en av tjejerna andades in och fick lamm i munnen. Ännu mysigare.

 

Så usch och fy och tvi och blä täcker nog det hela ganska exakt.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: