Så här känner jag just nu: Studenten

 

När jag såg flackandet i denna norrpilens riktning tänkte jag på mig själv. Studenten känns undefär som en tickande BOMB!
Kommer ni ihåg nedräkningen i “Tillbaka till vintergatan”
Tio
NIo
Åtta
Sju
Sex
Fem
Fyra
Tre
Två
Ett
Noll! Med läskig rymdisk röst.

Det nya avsnittet stundade. Vad skulle hända, vågar vi verkligen fortsätta titta?
Vågar vi bli vuxna? Klarar vi verkligen av att bli det på egen hand?
Kommer min kompassnål visa den raka vägen mot norr och visa vilken väg jag är ämnad att göra.

Kompassen har gjort samma vandring som jag är på väg att göra. 1930 gick den i Norra skolan, 2005 kom den till Magasinet. Jag undrar om kompassnålen alltid vart så svajig eller om den snart är påväg någon annanstans.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: