Tema kommunikation: Att kommunicera

 

Kommunikation.

Det som genast dök upp i mitt huvud var

Hm, en proposition till Nyköpings kommun angående utvecklingen av kollektivtrafiken med en komplett analys av hur dagens kommunikation påverkar resandet hos olika ålders- och socioekonomiskagrupper.”

Hej, jag går samhällsprogrammet. I trean.

Det har uppenbarligen påverkat hela mitt tänkande!

 

Men det känns ju som ett tråkigt och alldeles för skoligt ämne, nästan lika tråkigt som dessa mappar från försäkringskassan med titlar som "Cirkulär från Centralsjukkassan". Nej, det går bort.

Vad ska jag då skriva om?

Min pojkvän föreslog när jag konsulterade honom: "min pojkvän är FANTASTISK på kommunikation <3333333"

Jag log stort och klurade vidare, men sen slog det mig att det ju är en superbra sak att skriva om!

 

För mig känns det så konstigt med par som är mycket par och lite kompisar. Par som man som utomstående inte riktigt förstår vad de gör på sin fritid, hur de kan ha kul med varandra när de delar så lite. Par som trycker ner varandra. Par som bråkar. Par som verkar ha så dålig kommunikation.

 

Att kommunicera med varandra och göra det bra är något jag känner är jätteviktigt.

Jag är inte bara monsterkär i min pojkvän jag är också monsterbra kompis med honom!

För att få fram de två måste man nog ha en massa hångel, skratt och kommunikation!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: