Tema kommunikation: Den bästa sorten!

 

Vi har alla våra favoritstunder med olika personer, då vi konverserar om olika ämnen och har en trevlig stund. Det kan vara vid matbordet, över telefonen eller under en promenad i skogen. Min favoritstund är i en fåtölj, med en tjock filt runt om mig, en kopp vanilj-te och trevligt sällskap. Ämnet man pratar om behöver inte ens vara intressant om jag har dessa ting. Jag är ändå nöjd och glad. Något som skulle göra stunden ännu mer perfekt är lite skön bakgrundsmusik och lite choklad, mums! Detta är den bästa sortens kommunikation enligt mig.

I sitt liv borde man uppskatta de småsaker som gör vardagen speciell, men även sina favoritstunder. Man borde prioritera sina favoritstunder framför de saker som man tror att man måste göra - det finns inga måsten. Jag skulle gärna sitta varje dag med en kopp i vitt porslin och en filt runt mig. Men jag antar att det är på grund av att sådana tillfällen inträffar så sällan som gör dem så speciella.
 
Denna kopp är till för kaffe och gavs till museet av Roger Alderstrand, dock användes kopparna av han mor Ingrid Alderstrand.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: