Tema kommunikation: Flugorna blir smällda

 

Ett flygplan är en sorts kommunikation men det är också ett ställe där det sker olika former av kommunikation.

 

Äsch, vad krångligt jag får det att låta. Jag menar ju så klart att flygplan är ett sätt att resa och om man har tur (eller otur beroende på hur man ser på det) så hamnar man bredvid någon pratglad typ.

 

Två flugor i en smäll, eller kanske två kommunikationer i en smäll.

 

Personligen tycker jag att det är extremt tråkigt att flyga, så det skulle vara rätt underhållande med en sådan där pratglad typ bredvid sig. Kanske skulle själva flygningen kännas kortare – för känns det inte som en oändlighet? Flygplan är ett ställe där man träffar nya människor, får uppleva nya kulturer och får se länder från en helfrän vinkel. Att kliva av i ett nytt land är ju rätt så coolt det också.

 

På bilden ser ni ett pussel med – ja, det kunde ni väl inte ha gissat – ett flygplan. Vattenfallen i bakgrunden är Victoriafallen och flygplanet är av modellen B.O.A.C. "Comet" Jetliner, den ordkombinationen säger mig ingenting men fint är det i alla fall. Skulle inte ha något emot att få flyga över den där vackra vyn.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: