90-tal: Färgernas årtionde (släng dig i väggen 80-tal)

 

Made in 1995.

 

Det är vad det skulle stå på min det-var-då-jag-gjordes lapp om jag hade någon fastsydd i mig. Då är det ganska självklart att jag inte har allt för många minnen ifrån 90-talet, men jag har en del.

 

Jag minns de färgglada tv-programmen, minns hur Aladdin, Pikachu, Buzz Lightyear, Timon och Pumbaa, Powerpuffpinglorna och många fler for runt inuti vår tjock-tv.

 

Jag minns de färgglada kläderna jag var klädd i, hör och häpna men det var en tid då klänningar var en del av min vardag, och de pråliga som mina dockor fick bära.

 

Om musik kan beskrivas som färgglad så var det precis det den var under 90-talet, med Spice Girls och Britney Spears, och den minns jag också.

 

Ni kanske ser ett mönster? Det första ord som dyker upp i mitt huvud när jag tänker på 90-talet är nämligen färgglatt. Jag minns ett virrvarr av färger från olika sammanhang och det gör mig så glad, att min barndom var så färgglad.

 

Med sina blåa, gula, röda, gröna, vita och orangea rutor så kan även denna Rubiks kub definitivt beskrivas som färgglad. Färgen utgör grunden till hela pusslet och många, inklusive denna kubs förra ägare Mattias Arvidsson, fuskade genom att byta plats på just de färgglada klisterlapparna.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: