90-tal: Jeans då och nu



 

Jag är en sådan himla jeans-tjej. Älskar jeans. Svarta, vinröda, skogsgröna, mörkblåa, ljusblåa. Jag har dock rätt svårt att hitta jeans jag tycker att jag verkligen passar i, och trots att jag tycker om nästan alla så skulle jag helst av allt vilja gå i mina svarta varenda dag.

 

Dessa jeans var det Vilhelmina som ägde en gång i tiden. Det är ett par Levi's och kostade 700 kronor. Det skiljer sig inte så mycket på stil, färg och pris när det gäller jeans från 90-talet och nu. Nog för att de finns i fler färger idag, dyrare märken och att de är för det mesta är slimmade, så finns 90-tals stilen på jeans kvar lite här och där. Och om inte, så kommer de tillbaka på vissa ställen.

 

Vilhelmina sa att "Allting köper man för att det ser snyggt ut!", och den åsikten är någonting som inte förändrats under dessa 20 år. Och någonting som aldrig kommer förändras. Det är något som inte kommer försvinna eller komma tillbaka, för man kommer alltid köpa allting man ser just för att det är snyggt.

I Sörmlands museums webbutställning "Ungdomsliv i Gnesta" kan du läsa mer om Vilhelmina och 90-talet.

 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: