Läskigt: Bok eller film?




Jag vet egentligen inte vad jag tycker är läskigt. Ärligt talat. Jag är inte direkt rädd för saker och ting, mer än att förlora de som står mig nära och typ, spindlar.

Jag har alltid varit en person som älskat skräckfilmer. De är spännande och kanske lite läskigt i stunden, men när filmen är slut blir jag varken paranoid eller har svårt att sova. Skräckfilmer rankas som topp tre av mina favorit genrer när det gäller filmer. Jag tycker inte att det blir mer läskigt att se exakt var och hur det händer, och det är lite konstigt med tanke på att de flesta är precis tvärtom. Det är läskigare att se hur, var och när det händer än att bilda sig en egen bild i huvudet.

Även fast jag aldrig blir ”rädd” när jag ser film eller läser bok så föredrar jag att läsa deckare om jag nu vill tycka att det känns läskigare på något sätt. Då bildar mitt huvud upp en bild som jag tycker är obehaglig, och som därmed gör mig mer rädd än att kolla på skräckfilm.

Denna bok tillverkades 1850 och är melerad i grön, svart och brun och är inbunden med brun läder. Just denna bok är en sångbok, men jag tyckte egentligen att vilken bok som helst passade till detta.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: