Det roligaste jag gjort i sommar: en resa till öst!

 

Det allra roligaste jag gjorde den här sommaren var att åka till Kina. Efter många veckor av arbete i charken på ICA var det så galet härligt att bara flyga iväg med min pojkvän till andra sidan av jorden!

Det bästa med resan förutom att åka tåg 38 timmar med en kinesisk familj, äta supergod mat, gå på muren, se på serier på ett internetcafé, vandra runt i galet mysiga städer och se ett nytt land, var frihetskänslan. Att vi kunde bestämma vad vi skulle hitta på och när vi skulle göra det. Att kunna äta kakor till frukost och frossa i KFC på kvällen. Det kanske låter en aning barnsligt, men jag älskar det! Kakfrukost i Kina är frihet, punkt slut.

Den kinesiska vasen hittade jag i samlingarna och jag tyckte att den passade bra på temat, kinesisk estetik, somrigt motiv och på något vis tycker jag att molnen och färgerna signalerar frihet och lugn.

Vasen kommer från samlingen: Bernhard Österman, porträttmålare som det går att läsa mer om på Sörmlands museums hemsida.

 

 

Denna vecka har bloggarna i Youthhood valt ett föremål från vår hemsida "sök i samlingarna". Du kan söka bland 60 000 föremål och 40 000 fotografier.
Testa om du vill;
http://sormlandsmuseum.se/Sormlandsmuseum/Samlingar/Sokisamlingarna/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: