Hemma hos mig: IDÈSAMLAREN




Här är min idésamlare/kreativitetsbok/frisläppta yta.
Den bor hemma hos mig så att jag när som helst kan fylla på med något absolut nödvändigt eller onödigt som dyker upp i huvudet.
Och i den ställs inga krav på mig eller mitt skapande.
Bara själva existensen.
Den är enbart min.

Jag tror att det är viktigt att ha någon form av idésamlare om man är en kreativ person.
Jag kan inte föreställa mig ångesten jag skulle känna av att inte kunna få ut det som bubblar inuti. Viljan att förändra, skapa, se.

Det finns en given plats för den här boken i arkivet.
Jag är inte den enda människan med en vadderad bok med vita blad som fylls av själslighet.
Böcker som dessa har en viktig plats i många människors liv.
Och att konservera en bok som denna är viktigt.

För att påminna kommande generationer om att allt skapande är livsnödvändigt.
Hur underbart det kan kännas att ha sin alldeles egna kravlösa skapandebok.
Jag håller hårt i min.





Denna vecka har bloggarna i Youthhood valt ett föremål från sitt eget privata föremålsmagasin, hemma hos sig själv. Vad har bloggarna själva för gömda skatter på sin kammare? För visst är det så att alla föremål kan vara en skatt, det är människan bakom, han eller hon som berättar historien, som avgör föremålets värde!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: