Sverige: Sverige är lika med kallt

 
Jag har tröttnat så himla mycket på klimatet här. Jag är verkligen ingen vintermänniska, och att Sveriges vintrar bara blir längre och längre passar verkligen inte mig. Snö, slask, regn, storm, kaos, blött och kallt. Nej. Bara nej.

Vintern ska börja i mitten november och sluta i februari, våren ska börja i mars och hålla sig till mitten av maj då sommaren börjar, som ska hålla sig genom hela juni, juli och augusti. I september till mitten av november ska det vara höst, och sen kan det bli vinter igen. Vi är inne i april nu och det är fortfarande vinter! Kanske en ganska snäll vinter, eftersom den är på väg att försvinna, men det går så himla sakta. Alldeles för sakta. Det är snö kvar och temperaturen smyger sig verkligen uppåt, och jag kan inte säga annat än att jag tröttnar.

Jag tycker att inget mindre än en båtformad pälsmössa från 1880-talet passar bättre än till detta tema. Mössor i alla dess former är något vi i Sverige tvingas ha på huvudet under vintern för att inte frysa om våra små öron och huvuden.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: