Det roligaste med Youthhood: I mitten av historia

 
 

När jag ansökte om att få börja blogg på Youthhood såg jag bara alla fantastiska föremål framför mig. Hur jag skulle få ta del av deras historia och anv deras ägares berättelse. Hur jag flera gånger i månaden skulle få befinna mig i mitten av så mycket historia och sedan få använda min kreativitet och mitt språk för att göra någon form av histora själv.

Något jag inte riktigt tänkte på var att jag skulle göra detta i en grupp. Att jag skulle få sitta och fika där på magasinet med andra bloggare.

Det är det, det jag inte ens hade en tanke på att jag skulle få göra som blev det roligaste. Alla mysiga och fnittriga möten där kanske inte bara tänkbara teman var samtalsämnet. De som jobbar på raspen och deras historier. Karin vår fina, fina chef/projektledare/bloggmamma. En fin sommardag med bloggar-gänget på vackra Nynässlott. Att tillsammans med en blogg-vän leta igenom arkivets lådor och hitta en söt liten burk hudkräm från 1900 som denna (enligt den tyska produktbeskrivningen ger Lohse's Liliencréme frisk och smidig hud och skyddar känslig hud mot ex kyla.) En middag där vi träffades helt utanför Youthhod. Att åka snabbt, snabbt sittandes på flak-sparkcykels flak genom arkivets långa korridorer. Jag har fått lära känna så härliga människor genom den här bloggen. Det är det som har varit det allra roligaste och det är det jag kommer sakna

 

 
 
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: