En nyhet: Festivalchock

 
 

Jag har alltid varit en musik-tjej och en väldigt stor allätare när det kommer till musik. Jag har dock, konstigt nog, aldrig varit på någon festival. Trots att jag velat gå. Det är ganska olikt mig, om man kan säga så, för jag trodde verkligen att det är någonting jag skulle upplevt i alla fall någon gång innan jag fyllt 19. Men icke. Däremot ska jag en sväng till Bråvalla den 29 Juni och se mitt favoritband, plus en himla massa andra artister, och det är något jag ser fram emot jättemycket.

En nyhet som chockerade mig är denna om att Peace & Love lägger ner på grund utav ekonomiska skäl. Peace & Love har för mig alltid varit den festivalen som man oftast pratar om och som man oftast känner igen. Jättemånga utav mina vänner har åkt dit och jag har fått intrycket av att det har varit den ”populäraste” festivalen, därav blev jag himla förvånad när de gick ut med att det inte blir någon festival i år. De sålde endast 9000 biljetter vilket är förvånansvärt lite. Jag hoppas att de kommer tillbaka igen och får ihop några ytterligare festivaler längre fram, för jag kommer nog alltid vilja åka till Peace & Love.

Vad passar inte bättre till detta musikrelaterade tema än lite musikinstrument? Tyckte detta lilla leksakspiano var hur gulligt som helst, det tillverkades under 1950-talet och det var Roger Alderstrand som gav detta till museet, och det var av hans musikaliska mormor han fick detta svårspelade piano.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: