En nyhet: Uppror och glasflaskor

 

Revolt, revolution, uppror, demonstrationer, stenkastning, bilbränder och molotovcocktails.
Idag är upplopp som vardagsmat i nyhetsrapportering. Det finns alltid ett nytt upplopp att tala om antingen i Sverige, Syrien, Kina eller någon viktig persons hjärna.
Jag tror att upplopp är sunt och en naturlig del utan vår samhällsutveckling. Om ingen skriker och stampar utan alla bara sitter nedtystade i sitt förtryck kommer aldrig förändring ske.
Det kan det vara värt att först testa reformisternas väg med papper, men att skrika påkallar oftast mer uppmärksamhet och snabbare förändring, men det kan vara dumt att revoltera i onödan.

I kroppen pågår precis som i världen ständiga revolter. Mina tankar revolterar och åsikter klarnar fram, min kropp revolterar mot min hjärna när jag ska gå upp tidigt på morgonen, konflikter är det som skapar vem vi är, beroende på om vi stannar kvar i sängen eller år upp.

Varför valde jag en gästabudsöl från 1956 på detta tema?
Frågan är enkel att besvara.
Den här flaskan kan nämligen lätt göras om till en molotovcocktail som lätt fattar eld.

 

 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: