Elektroniska spel: Den elektroniska-spel-skicklighets-genen

 

Jag är fullkomligt urusel på tv-spel. Nej, stryk det där ... jag är fullkomligt urusel på alla elektroniska spel. Jag är så dålig att jag skäms. Poff, pang, käftsmäll och sen är jag död. Efter ett antal förluster sitter jag och tjurar i ett hörn resten av kvällen för att jag är en sådan dålig förlorare, något som uppenbarligen inte är en lyckad kombination.

 

Så ja, det här med skicklighet när det kommer till elektroniska spel är väl inte något som jag har i blodet. Jag skyller allt på mina gener, det måste ju vara något fel med dem. Någon DNA-bit som uteblivits eller något sådant, gett plats för något annat. För en elektroniska-spel-skicklighets-gen är definitivt något som existerar, och jag har den inte. 

 

Det finns dock en anledning till att jag har valt en skyddsdräkt från Hot Cell Laboratoriet i Studsvik denna vecka. Denna grodmansdräkt är till för engångsbruk och förses med luft utifrån så att ett övertryck skapas i dräkten och den skyddande luftbarriären förhindrar direkt kontakt med radioaktivitet.

 

Och Radioactive är en superbra låt med Imagine Dragons som är med i reklamen för det nya – eller nu har det kanske gått så lång tid att det inte anses vara nytt längre – spelet Assassin's Creed III. Det var något som gjorde mig lite så där härligt glad för några månader sedan, då när jag satt där i soffan och plötsligt fick höra ljudet av en av mina favoritlåtar komma ifrån teven. Det i kombination med en cool reklam gjorde mig lite sugen på att prova spelet men den tanken schasade jag iväg lite lagom snabbt. För som sagt, jag skulle bara dö och bli tjurig.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: