Slask: Ett steg mot förändring

 

I ett tidigt stadium är det absolut bästa med slask dess sorbetliknande konsistens. Jag brukar ta mig extra lång tid att låta sulorna på mina kängor långsamt glida igenom de bensinfyllda snökokorna utmed vägkanten som blötts upp under töväder.
Swoop säger det och sulan glider igenom. När jag är på gott humör brukar jag fantisera om att skulptera något av de där kokorna.
Under våtväder kommer töfåglarna fram, de har under vintern täckts av snö, men där i solen sjunger de.
Fågelsång betyder vårjacka för mig och säkerligen också för Sigrid Amalia Elfström som ägde denna cape.
Rutigt får mig utsökt att tänka på detektiväventyr och skor som inte klapprar när man smyger. Nackdelen med tö är att snön inte längre isolerar, men fördelen är att det frigör fågelsång som ändå distraherar.
När vi klagar på blöta sockor, brist på isolering, trasiga skidspår och grusiga gator får vi inte glömma att det är fåglarna och de gnisslande isarna som ropar in våren!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: