Sockersött: magisk lycka

 

Socker är något vi människor behöver för att överleva, kanske inte i så stora mängder som vi konsumerar just nu, men det behövs. För mig är socker något speciellt som gör att jag blir gladare av någon anledning. Man känner en viss känsla som inte kan väckas av något annat än godis. Den där känslan då man sitter och tittar på en riktigt mysig film eller umgås med fina människor är något att äta som innehåller socker pricken över i:t. Sockret gör just det där tillfället till något extra speciellt. Man behöver egentligen inte vara i någon speciell situation för att äta något sött, för när man än äter något sött blir situationen, på ett magiskt sätt, speciell.

Godis är något som för mig är väldigt färgglatt och kopplat till glädje. Man känner alltid glädje medan man äter godis men kanske inte alltid efteråt. För mig är glädje något viktigt, något som man ska ta vara på och minnas. Glädje är inget som ska tas för givet för en dag då du inte känner någon glädje alls kan det vara bra att ha lite undanstoppat, lite "utifall-att-glädje" som kan göra en själv lycklig när som helst. En fin liten ask att förvara sin glädje i. Det var förmodligen det som Lily Wikström använde denna underbara och fina ask till, där hon förvarade saker som hon uppskattade i livet, saker som gav henne lycka år 1957...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: