Sockersött: mina drömmar

 

Jag är egentligen en saltmänniska. 

Jag älskar chips, är 83% av min vakna tid sugen på pommes frites och extrasaltar nästan alltid maten. Godis inhandlas sällan på lördagarna och när jag är hungrig sitter jag oftare och drömmer om mat istället för tårtor.

Men de senaste året har min bakskickliga pojkvän öppnat mina ögon (och smaklökar) för efterrätternas och sötsakernas ljuva värld! Baka är ju kul och jag har insett att kakor, chokladkadtryffeltårta, fondanter och allt med smör och socker i är galet gott! 

I skrivande stund sprider sig en ljuvlig doft av drömmar i husen, en doft som jag kan tänka mig spreds någonstans i ett hem under sextiotalets början. En kaka i ugnen, bordet dukat och kakor vackert placerade på detta flätade fat. Barnbarn eller vänner kanske alldeles snart skulle komma över på fika. 

Jag hoppas verkligen att fatets tidigare ägare använde det så, jag hade i alla fall gärna serverat er mina drömmar på det!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: