Bilder som berättar: Huldas bar

 

Jag fastnade för bilden direkt.

Kiosken Huldas bar. För en tjej med mellannamnet Hulda skapade det stor lycka!

Jag undvek alltid att säga mina extranamn. Att vara 9 år 2003 och heta Lina Hulda Margareta i en klass där alla andra hade namn som Jossefin eller Johan var ju ingen hitt direkt. Namnet, som jag idag älskar, passar mycket bra på en kiosk tycker jag.

Den fina lilla kiosken med det fantastiska namnet stod runt 1952 (då bilden togs) inne i skogen vid Sillekrog. Platsen var inte iedealisk, kiosken blev flera gånger rånad av tjuvar som drog fördelar av den avlägsna placeringen. 

Kioskens läga förklarar förmodligen även mängden skyltar på taket. Det gäller helt enkelt att synas!

 

Det här fotot och många andra kan du se i Vagnhärad vid järnvägsstationen och i Trosa vid Östra hamnplan och på Torgbron. Åk dit, köp en glass och njut!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: