Bilder som berättar: Jazzgymnasterna!

Olle Hagelroth fotograferade gymnastikuppvisning i Sporthallen i Nyköping, 1961. I många år har gymnastikuppvisningar gjorts i Sporthallen. Jag och alla mina systarar har också haft uppvisningar i Sporthallen, antagligen anledningen till att jag känner mig så dragen till denna bild. Ända sedan jag var liten har jag varit med i Jazzgymnasterna, dock inte längre. När man var liten skulle man göra kullerbyttor och hoppa omkring för det mesta. Samma rutin var det för mina småsystrar. Kanske är det en rutin som alltid funnits?

För sex år sedan var jag med i Nyköpings första cheerleading-grupp. Vi uppträdde också på Sporthallen med våra pom poms och breda leenden. Jag var en utav de såkallade topparna på pyramiderna. Två meter upp i luften med raka ben och armar. Läskigt men roligt var det. Tyvärr anser jag nu efteråt att jag skulle nog uppskattat det mer om jag hade varit äldre. När man på en uttagning till laget skulle göra en egen dans hade jag inte tillräckligt med diciplin och slutade. Men när jag blickar tillbaka är jag ändå glad över att ha varit med, kanske bilder från min uppvisning kommer upp på Sörmlands Museums Flickr i framtiden.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: