Bilder som berättar: Platser på bild

 
Bildbeskrivningen till denna bild är ”Albins trädgård' som var ett café”. Detta café stod på Socken, S:t Nicolai och det var Ivar Schnell som fotograferade denna bild 1962. Jag tycker verkligen detta ser hur mysigt ut som helst, och jag skulle mer än gärna ta en fika på detta café. Ibland kan jag tycka det är svårt att försöka lista ut hur människor levde på en viss plats med nästan ingen beskrivning, samtidigt som det kan vara jätteintressant. Man får chansen att bilda sig en egen uppfattning, och den kan ju vara hur bred som helst. Jag tycker i vilket fall att det är fantastiskt att se hur samma plats förändras under tiderna. Det är hur kul som helst att fotografer, som kanske inte hade jättestor betydelse då, bevaras och har stor betydelse idag. Och jag hoppas att vi människor aldrig slutar att fotografera och fram för allt spara alla bilder så människor längre fram får chansen att se hur och var vi levde.

 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: