En sak jag aldrig sett förut: Etui?

 
När jag gick i föremålsarkivet och försökte hitta något jag aldrig sett förut kändes det omöjligt. Jag har ju verkligen sett allting, tycker jag. Jag har gått i dessa korridorer hur många gånger som helst och lagt mina ögon på vartenda föremål. Eller? Nej. Det har jag faktiskt inte gjort. Det är när man verkligen letar efter något man inte vet vad det är, som man ser alla dessa saker man faktiskt aldrig sett förut.

Mina ögon landade till slut på detta handarbetade etui. Hur gulligt som helst, och något jag aldrig sett förut. ”Men vad är ens det här?” tänkte jag först. Detta är åttakantigt och utav trä, det är överklätt med blommönstrat papper och fodrat med röd sammet och rött siden. Det innehåller tre prylar, fodral för nålar, två virknålar, blyertspenna, örspade, spegel samt parfymflaska.


 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: